Hallitus hyväksyi dreeverin ajokokeiden koulutusohjeen, jossa määritellään tuomarien kouluttaminen ja pätevöiminen. Ohjeen löydät kokonaisuudessaan Ajokoesääntöjä-sivulta. Ohjeessa määritellään mm. tarvittavien harjoittelujen määrä sekä niiden hyväksymisen ehdot. Lisäksi ohjeessa edellytetään ryhmätuomarien osallistumista koulutustilaisuuteen kahden vuoden välein, alkaen kahden vuoden päästä tästä hetkestä. Jotta tämä muutos tapahtuisi mahdollisimman sujuvasti, kehottaa hallitus paikalliskerhoja järjestämään tulevina vuosina jatkokursseja etä- ja lähikursseina nonstop-periaatteella.

Päivitys 29.3.2022:

Ohjeen osa ryhmätuomarin velvollisuudesta osallistua jatkokoulutukseen ei ole toimintaa sitova, sillä se on ristiriidassa Kennelliiton yleisen palkintotuomarien koulutusohjeen kanssa. Tilanteeseen päädyttiin yleisohjeen virheellisen tulkinnan takia. Hallitus tulee tekemään ohjeeseen muutoksen seuraavassa kokouksessaan, ja tiedottaa asiasta sen jälkeen. Hallitus pahoittelee aiheutunutta hämmennystä!

Päivitys 10.4.2022:

Päivitetyn ohjeen löytdät kokonaisuudessaan Ajokoesääntöjä-sivulta. Uusi tiedote julkaistu täällä.